mandag den 23. september 2019

FFP - Fibromyalgi Ferie Problemer

De fleste mennesker bruger ferien på at slappe af 100% eller nå nogle af de ting de har syltet igennem året (oprydning i skuret, male et værelse osv.) som kronisk syg oplever jeg det at have ferie en kende anderledes..

Jeg har ligesom alle andre behov for at koble af og holde ferie, men ferie for mig kan ligesågodt bare være at sove længe og ikke have nogle planer. Dermed ikke sagt at jeg ikke kan komme til at kede mig også.. men..

Når jeg bliver opfordret til at bruge min ferie konstruktivt, og/eller at se og opleve nogle ting feks. Zoologisk have eller hjælpe til i haven i sommerhuset, er det for mig næsten uoverkommelige opgaver. For det er ikke ‘bare’ for mig at tage en dag i zoologisk have. En dag i dyrenes rige kræver f.eks. en hel del planlægning fra min side af;

1. Pakke Tøj og sko samt ekstra af begge dele i tilfælde af vejrskift og/eller vabler på fødderne.
2. Minitaske med nødkit (se tidligere opslag)
3. Parkeringsmuligheder eller mangel på samme.
4. Aflysning af aftaler 1-2 dage før og efter udflugt pga udtæring/kronisk udmatning.
5. Madpakke/ picknik kurv og indkøb til denne senest dagen før, da tur ellers kan aflyses pga træthed.
6. En taburet eller skammel
7. En vogn eller tilsvarende til at køre mad, tøj, nødkit og skammel rundt så det hele ikke skal bæres.

Næsten uanset aktiviteten er planlægningen stor set det samme og det kræver enorme mængder energi af mig at komme helskindet igennem, samt ikke mindst at nyde turen/aktiviteten bagefter..

Knus
Handi-Kat

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Julemandens Fysik

Myten om julemanden er og bliver en myte. Det kan på ingen måder lade sig gøre, at julemanden eksisterer i virkeligheden – i hvert fald ikke...